3 Ekim 2013 Perşembe

KELEBEKLER VADİSİ

Kelebekler Vadisi sahip olduğu endemik türlerle  korunması gereken  mirasların başında geliyor, Babadağın eteklerinde  yer alan Kelebekler vadisi 1. Derecede doğal sit alanıdır. 80 den fazla kelebek türüne ev sahipliği yapar, Kaplan kelebeği en meşhur olanıdır, vadinin başında 50 metreden dökülen  bir şelale ve kendine has bir deresi  vardır,

Kelebekler vadisinde 1 adet tesis bulunmaktadır,  çadır kampı  burada yapılabilecek en güzel konaklama şekillerinin başında gelmektedir.  Kelebekler vadisine gitmek için önce Fethiye merkezine oradan Ovacık ve  Ölü denize ulaşmanız gerekmektedir,  Ölüdenize inerken sağda solda bir kaç  araç görürsünüz o kadar diktir ki  araçların disklerinden dumanlar çıkar,
         Ölüdenize iner inmez  ilk  sokaktan sola dönüp   Kabak koyu yoluna girdik.  Ve yola devam ediyoruz, A  noktasından  Ölü denizi  geçtikten sonra sahilden  Kelebekler vadisine doğru devam ediyoruz,  manzara muhteşem  10 km sonra B noktasına  geliyoruz burada yol ikiye ayrılıyor ayrılan noktada sağda   sahil yolu  Kabak koyuna  gider dağ yolu ise köylere doğru gider,
             B noktasında  20 metre içeri  falezlere  kayalıkların arasına giriyoruz,  zıplıyoruz atlıyoruz  Kelebekler vadisi aşağıda,   muhteşem manzara ama kaylıklar çok tehlikeli gitmenizi tavsiye etmem.

Yola devam ediyoruz ve  Faralya  köyün içinde caminin yanına geliyoruz,  caminin karşısında küçük bir ara sokak   var oradan arabayla aşağıya iniyoruz ve müsait bir yere bırakıp yola yürüyerek devam ediyoruz.  Faralya  köyündeyiz,   (Fethiye'nin eşsiz güzellikleri arasında yer alan Faralya Köyü; Ölüdeniz'e 12 km, Kelebekler vadisine 600mt, Aktaş plajına  5km, Kabak plajına 8 km mesafededir. )
           Teras bölümüne gidiyoruz, kayalıkların üzerine  izleme kulesi gibi yapılmış,  buradan tüm manzarayı  saatlerce sıkılmadan izlemeniz mümkün, Kelebekler   Vadisine  inmeyi düşünüyoruz merdivenlerin başına geldiğimizde inemeden geri dönenleri görüyoruz, ‘’ Hiç Deneme ‘’ diyorlar,   diğer yoldan inmek için yola koyuluyoruz,   kırmızı  sarı  çizgileri izleyerek  nereye gittiğimizi anlamadan 300 metre gidiyoruz,  aşağısı uçurum  en sonunda  kayalıkların arasında sıkışıp kalıyoruz yol bitti.  geri dönüp diğer  yola sapıyoruz ve yol bizi  aşağı götüreceğine  muhteşem bir yere götürüyor haritada  ‘’ G  noktası ‘’

G noktasının  yolu tehlikeli ama  manzarası süper, işaretli  yerleri  takip ederseniz kaybolmuyorsunuz,  Kelebekler vadisinin tepesindeyiz,  manzarayı gördükten sonra şunu diyorum  işte   burası Dünyada ki Cennet doya aşağıyı seyrederek geri dönüyoruz,

Diğer iniş yoluna geliyoruz   iniş çok tehlikeli ve yanınızda fazla eşyanızın olmaması gerekiyor, örneğin SLR fotoğraf  makinesi,  iplerin olduğu bölgeye kadar geliyoruz, iple tutunarak inmemiz gerekiyor, kayalar çok kaygan  maalesef   aynı gün kabak vadisine gittiğimizden  saat 18 :00  olmuş  inmekten vazgeçip  geri dönüyoruz,  Kelebekler Vadisine   cesaretimiz olursa  başka zaman  ineceğiz